Blauwe Oceaan - Terug Naar de Toekomst
In een korte tijd nieuwe kracht ontwikkelen voor een duurzame toekomst...

De kern van de Blauwe Oceaan

Blauwe Oceaan is een compleet programma en maakt een journey met jou en jouw mensen:

  1. Waar komen we vandaan, waar waren we goed in en zijn we nog relevant?
  2. Waar staan we nu, waar gaan we naar toe en hoe overwinnen we bestaande weerstanden?
  3. We doen dat met onze eigen talenten!

We bouwen samen aan de toekomst van jouw organisatie:

  • binnen de overheid: ontwikkelen van verrassend effectieve manieren voor de uitvoering van beleid
  • binnen commerciële organisaties: het vinden van concurrentievrije gebieden in de bestaande markt 
  • binnen non-profit: het ontwikkelen we nieuwe dienstverlening die past bij onze doelgroep/cliënt
  • voor teams die het moeten uitvoeren: ontdekken van de kracht voor de meest effectieve inzet

De Blauwe Oceaan Strategie is een onderdeel van een cyclus (CSOM). De eerste stap is het hart van onze methode: Blauwe Oceaan - Terug Naar de Toekomst. Hier ontstaan de ideeën voor de verandering en innovatie. In de volgende stappen ontstaat het plan van de uitvoering met de Disney Strategie.

Stap-voor-stap

Het  programma bestaat uit workshops op verschillende niveaus in de organisatie: 

  • de eerste is kaderstellend met directie en management voor focus en scope (intake)
  • de tweede is vanuit het verleden naar de toekomst kijken met management, directie en stakeholders (Terug naar de Toekomst - Natuurlijk Strategisch Patroon)
  • de derde is invullend met medewerkers en management (Blauwe Oceaan)
  • de vierde is creatief en planning realisatie met een doorsnede van de hele organisatie (Disney Strategie)

1. Waar komen we vandaan en waar waren we goed in...

...is het begin om het 'Natuurlijk Strategisch Patroon'(c) van je organisatie te (her)ontdekken binnen een bepaalde scope. Een relevante organisatie is ontstaan omdat het ergens goed in was. Door dat te herontdekken en herbeleven, vinden we de sterkste strategische patronen voor de relevantie in de toekomst. De methode die wij daarvoor gebruiken heet 'Terug Naar de Toekomst' (TnT)en gaat uit van de beste talenten van je mensen en niet van de maakbaarheid.

2. Waar staan we nu en hoe overwinnen we bestaande weerstanden van binnen en buiten...

... is het maken van de succesvolle strategische plaatjes waartegen we zichtbaar de nieuwe strategie gaan afzetten over zes verrassende paden. Hier ontdekken we dat er veel meer mogelijk is dan dat we ooit dachten omdat we nieuwe blauwdrukken en patronen ontdekken waarmee je uniek bent en daardoor onmisbaar en weer relevant wordt.

 3. We doen het met onze eigen talenten...

... is een statement waar wij heilig in geloven. Kennis en vaardigheden zitten grotendeels al in je organisatie. Door dat te activeren krijg je een versterkend patroon van erkenning, inzet, succes en overwinningskracht binnen je eigen organisatie. Wij doen dat door middel van de leukste workshop die je ooit hebt gedaan: de 'Disney Strategie' of voor grote groepen de 'Dromenfabriek'. De uitkomst is een plan van aanpak om de volgende dag meteen mee aan de slag te gaan.

Wij zijn…
Maarten Hardeman: projectmanager, communicatie- en organisatieadviseur met 30 jaar ervaring
Ron Crone: zelfstandig professional met meer dan 35 jaar advies- en managementervaring
Jurgen Adam: jarenlange commerciële managementervaring bij consultancy.

Onze rol is katalysator, procesbegeleider en acteur. Wij nemen de groep bij de hand, laten iedereen mee doen, stellen vragen, confronteren en prikkelen als dat nodig is met maar één doel: talenten te laten bloeien. Niets is goed of fout, wij adviseren niet, we jongleren hooguit met onze ervaring en kennis.

Looptijd, belasting en investering

De inspanning van de diverse mensen is meestal beperkt tot het bijwonen van workshops die in de regel een halve dagdeel beslaan. Het hele programma bestaat dan uit 4 dagdelen tenzij we afspreken om onderdelen op te knippen in meerdere dagdelen of een selectie te maken. In de regel is de looptijd tussen de maand en zes weken.

Voor een strategische managementsessie kunnen we een bijzonder verhelderende Disney Strategie workhop geven van één dagdeel dat leidt tot relevante resultaten, verrassingen en bijzonder leuk is om met elkaar mee te maken. Collega's leren elkaars talenten kennen en gebruiken in een vrolijke en speelse setting.

De investering per dagdeel voor de opdrachtgever is €2.450 exclusief btw, exclusief reis- en verblijfkosten en exclusief locatiekosten.